3...2...1 Game Over - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Eline Valk - WaarBenJij.nu 3...2...1 Game Over - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Eline Valk - WaarBenJij.nu

3...2...1 Game Over

Blijf op de hoogte en volg Eline

02 April 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Een van de nieuwe spelletjes die we hebben uitgevonden hier in Zuid-Afrika is het ontwijken van potholes en voor elke die je helaas wel raakt kost je dat een leven. En moet zeggen op een weg waar je 120 mag rijden en waarbij om de 10 meter een gat in de weg zit, heeft me dit helaas heel wat (denkbeeldige) levens gekost, tijdens onze rit naar Hoedspruit.

Maargoed voordat ik over afgelopen weekend ga vertellen zal ik beginnen bij wat er allemaal is gebeurd de afgelopen maand. Ben jullie zeker niet vergeten maar had het gewoon te druk en te weinig zin om achter mn laptopje te kruipen (sorry xx).

Ik zal jullie niet al teveel vervelen met mijn verhalen over de stage zelf, het is prima begrijp me niet verkeerd, maar denk niet dat jullie nu zitten te wachten op mijn spannende schoonmaakverhalen ;) wat ik wel even kwijt wil is dat ik echt super lieve collega's heb en ze me echt het gevoel geven dat ik deel van de housekeeping family ben geworden. Ook ben ik sinds 2 weken supervisor geworden, en dat was wel even tot rust komen na 3 weken schoon te hebben gemaakt! zo begon mijn eerste dagje als supervisor dan ook goed en heb ik lekker in het golfkarretje rond mogen scheuren! zover mijn spannende housekeeping verhalen ;)

Verder gebeurd er niet zo heel veel spannends hier, vaak na het stage even naar het zwembad om een duik te nemen en een boekje te lezen (wat ondanks de gewenning aan de zon, af en toe nog wel een rood huidje oplevert) en verder vaak vroeg naar bed aangezien het toch vermoeiend werk blijft. Maar gelukkig hebben we nog steeds de vrije dagen! Zo gaan we wel eens op stap, waarbij de kater in zuid-afrika toch net iets zwaarder valt. verleren we onze kookkunsten doordat we iets te vaak uiteten gaan, en genieten we vooral van al het moois wat zuid-afrika ons te bieden heeft.

Zo hebben we 2 weekenden geleden alweer een prachtig event mogen organiseren waarbij we de prijzen hebben mogen uitreiken aan kinderen die deelnamen aan de Sefapane Soccer League. Waarbij ik de problemen omtrent het Zuid-afrikaanse organisatievermogen maar even achterwege laat. maar het weekend zelf was geweldig. Heb nog nooit kinderen gezien die met zoveel respect zaten te luisteren en zo blij waren met de kleine dingen die ze kregen!

Verder waren afgelopen week de ouders van Myrthe op bezoek en ben ik heerlijk met ze mee geweest op safari! moet zeggen dat het heerlijk is om weer eens bekende te zien, en verheug me nu nog meer op mijn ouders die over minder dan 3 weken alweer komen! Maar nadat de ouders van Myrthe waren vertrokken, begon de organisatie van ons volgende evenement alweer, en dit was een stuk beter georganiseerd door de lieve Nastassja, namelijk Jolandies bachelorette party (wat een surprise moest blijven :) ).
Dit was geweldig en na de nodige stressmomenten en de geweldige hulp van haar zussen was de vrijdagavond dan eindelijk aangebroken! Jolandie was overdonderd en we hebben tot in de late uurtjes flink lopen dansen! Dit was pas het begin van het weekend want de volgende morgen werd er weer vroeg opgestaan om het huis schoon te maken en op zoek te gaan naar Jessica de Hippo!

Nu zijn we op het punt gekomen waar ik mijn verhaal begonnen ben, met gevaar voor eigen leven zijn we op weg gegaan naar Hoedspruit en we zaten als 4 enthousiaste kinderen in de auto, want we wilde dolgraag naar Jessica toe! Nadat we eerst even heerlijk geluncht hadden, vervolgde we onze rit naar Jessica the most famous hippo, maar als we iemand in de omgeving ernaar vroegen wist niemand wie ze was (tot zover famous dus). maargoed we gaven de moed niet op en na een uur zoeken hadden we haar dan EINDELIJK gevonden! moet zeggen dat het toch wel een raar gevoel is om een dier wat meer mensen dood dan de big five bij elkaar een kusje te geven! maar nadat ik mijn angst had overwonnen heb ik ook Jessica een heerlijke kus mogen geven en was de dag geslaagd!

Maandag mn laatste dagje vrij, en voelde me zo goed en uitgerust dat ik het helemaal niet erg vond om dinsdag weer aan het werk te gaan. Tot ik later op de middag helaas me niet zo lekker voelde en begon aan mn 3 daagjes met griep... Gelukkig gaat het nu beter en kan ik hopelijk morgen weer aan het werk, want wat haat ik ziek zijn! (maak jullie geen zorgen hoor, ik red me wel ;) )


Maargoed zal mn verhaal(tje) even afsluiten voordat jullie allemaal in slaap vallen ;) Hopelijk heb ik jullie zo weer genoeg bijgepraat en ik zal proberen iets vaker een updatje te geven!

Kusjes en knuffels! :)

  • 02 April 2014 - 16:22

    Inge:

    leuk verhaaltje weer Lien!! Klinkt goed allemaal en in mijn hoofd hoor ik precies hoe je het allemaal 'live' zou vertellen, maakt het nog grappiger haha ;)
    Kijk nu al uit naar je volgende spannende verhalen!

    Kus en liefs terug!

    Inge

  • 02 April 2014 - 17:55

    Klaartje:

    Wat een leuke verhalen Eline! En wat Inge zegt, ik hoor je stem in mn hoofd die het verhaal verteld inderdaad! Geniet ervan daar (en dat komt wel goed volgensmij;)) en ga vooral eens proberen achteruit te scheuren met dat golfkarretje want dat is extra leuk! We gaan snel een keertje Skypen! Xx

  • 03 April 2014 - 03:12

    Elsemiek:

    Fijn om te lezen dat het met jou ook zo goed gaat Lientje!
    Mooi na het werken genieten van het mooie Afrika en de zon.
    Veel plezier met de andere trips en tot Skypes!
    Xx

  • 03 April 2014 - 17:24

    Eline Valk:

    ja pas maar op als ik dadelijk weer terug ben ga ik jullie stalken met mn verhaaltjes en gaan we heel veel bier drinken en is de rust voorbij ;)

    <3 mis jullie

  • 07 April 2014 - 18:50

    Opa En Oma:

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Nog veel plezier , ook met Pasen als je ouders en Noortje op bezoek komen.
    Veel liefs en knuffels van ons.
    Doeiiiiii.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 3358

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 25 Juli 2014

Stage Sefapane Lodge

Landen bezocht: