Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Eline Valk - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Eline Valk - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Eline

28 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Time flies when you’re having fun!

Ben nu alweer 3 weekjes hier en het is hier geweldig, het lekkere weer en de super leuke mensen bevallen nog steeds heel goed ;) maargoed zal even een kleine update geven van wat er allemaal is gebeurd de laatste tijd!

Aangezien sommige mensen soms denken dat ik niet hoef te werken met al mijn jaloersmakende foto’s, dat moet ik wel zeker! Al duurde onze eerste werkdag maar 2 uur en zijn we ‘savonds met collega’s op safari geweest (bumpy ride was het zeker), een goed begin van onze stage dus! Daarna 2 weken lang afwisselend in de keuken/bar en het restaurant gestaan en ja hier moest ik dan ook om 6 uur voor opstaan! Maar klagen mogen we zeker niet want er werken hier genoeg mensen die het niet zo goed hebben en om 4 uur half 5 op moeten staan om naar werk te komen! En dat vaak zonder auto en met allemaal pothols in de weg mogen we zeker niet klagen. En als mensen ooit nog klagen over de wegen in België, kom maar eens naar zuid-afrika, want na een safari naar cleveland (waar de riverlodge van sefapane is) kom je bond en blauw terug ;)

En het echt harde werken is afgelopen week begonnen met 9 uur werken op een dag en in een temperatuur van 35 graden in de laundry is dat af en toe wel afzien. Maar gelukkig had ik de liefste collegatjes (twee oudere dames) die me hebben mogen vermaken met hun gedans en afrikaanse woorden! En de complimenten vliegen je om de oren, van zowel de mannen als vrouwen. Bij alles wat je aan hebt zeggen ze hoe beautiful je wel niet bent en vooral de vrouwen willen weten waar je het kan kopen :P op het begin voelde ik me wel wat opgelaten vooral bij de mannen, aangezien ik toch heel duidelijk had gezegd dat ik een (heeeele lieve) vriend heb, maar dat maakt ze niet uit. Iedere man zegt dan ook van je kan toch ook hier een man hebben en wanneer ga je trouwen (uuuhhh ja nee hoef geen andere man en trouwen, ben pas 19 man moet er nog even niet aan denken hoor;p) maargoed dat zullen we maar op een cultuurverschilletje gooien!

Voor degene die school of het studeren gaan missen deze vakantie, of die ooit nog van plan zijn naar zuid afrika te komen, zal ik jullie nog even wat belangrijke woorden leren:

Nakurhandza – I love you (mag je zeker niet vergeten, vooral als je nog ooit een leuke afrikaan tegenkomt :p)
Mungana whanga – my friend
Kunjani – hoe gaat het?
Whapenga – je bent crazy (heb het een x tegen een kok in de keuken gezegd en op een of andere manier vond hij dat niet echt heel lief van mij:P )

Miss you holland en natuurlijk het carnaval, maar waarom carnaval vieren als je ook lekker kan genieten van het heerlijke afrikaanse leven!

Zoals ik mn verhaal al begon, times flies when you’re having fun! See you soon!
Kusjes en knuffels vanuit het prachtige zuid-afrika!

  • 01 Maart 2014 - 12:57

    Opa Eñ Oma:

    Leuk verslag. Veel succes en groetjes uit Benidorm.
    Opa en oma.

  • 02 Maart 2014 - 10:02

    Klaartje Van Den Hoogen:

    Hee lientje!

    Klinkt goed allemaal daar zeg! En die Afrikaanse woorden zijn leuk! Over een half jaar kun je een woordenboek maken ;)
    Nakurhandza!
    xxx

  • 23 Maart 2014 - 15:38

    Roos Verouden:

    Hey Eline

    Zo te zien hou je het daar nog best een tijdje vol!
    Geniet ervan!
    Groetjes uit Oerle!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 3364

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 25 Juli 2014

Stage Sefapane Lodge

Landen bezocht: